Doby, kdy „youtuber“ bylo sprosté slovo, už jsou pomalu pryč. Lidé, kteří dnes na této platformě tvoří obsah, mají čassto velký vliv ve veřejném prostory a dokonce patří mezi idoly současné mladé generace. A teď vznikl dokonce žebříček deseti českých youtuberů, které jejich vášeň pro tvorbu posunula až mezi lidi, kteří ročně vydělávají několik desítek milionů korun.

Top desítka českých youtuberů podle magazínu Forbes
Pokud znáte časopis Forbes, nejspíš víte, že každoročně vydává seznam top nejbohatších lidí světa. Letos poprvé vytvořili jeho tvůrci i žebříček top 10 nejbohatších českých youtuberů. Pro ženy a dívky je poněkud zklamáním, že v desítce nejúspěšnějších tvůrců na této platformě se objevily pouze dvě představitelky něžného pohlaví. Těmi jsou Barbora Votíková, která se umístila na šestém místě a Anna Šulcová, která obsadila osmou příčku.
Jak žebříček vznikal?
Při sestavování žebříčku top deseti nejbohatších youtuberů se brala v potaz spousta faktorů. Mezi nimi jsou třeba příjmy z YouTube, spolupráce s firmami a peníze z product placementu, účast na firemních a jiných akcích, ambasadorství a rovněž prodej vlastního merchce. Všechny zmíněné aktivity nejčastěji tvoří celkový zisk těchto internetových celebrit.
Finančně nejúspěšnější český youtuber
Zajímá vás, kdo obsadil první příčku tohoto prestižního žebříčku? Představujeme vám Tarase Povoroznyka. Že vám jeho jméno nic neříká? Z platformy YouTube ho totiž můžete znát pod přezdívkou Tary. Jeho cílovým publikem jsou děti a jak se ukázalo, Taryho často kontroverzní obsah videí nese ovoce. Podle odhadů časopisu Forbes si díky youtube tvorbě od července 2020 do června 2021 přišel na 15 milionů korun českých. A odkud tyto příjmy pocházejí? Svůj podíl na tom má spolupráce se značkami Bambule a Pringles a rovněž i prodej vlastního merche.
Věk je pouze číslo
Ačkoliv se věk 9 z 10 youtuberů vžebříčku pohybuje od 22 do 28 let, Petr Hybš dokázal, že i táta po třicítce, který se věnuje natáčení herních videí, si může díky tvorbě na YouTube přijít na pěkné peníze. I přesto, že se Petr, pro onlinový svět známý pod svou přezdívkou Pedro, umístil v žebříčku na předposledním místě, podle odhadů si ročně přijde na 5 milionů korun. Tyto peníze mu plynou zejména ze spoluprací s firmami Philips, Česká spořitelna a Kaufland. V minulosti své jméno propojil i se značkou Škoda Auto a z jejich spolupráce vzešel reklamní spot na vůz Citigo.
Celý žebříček nejúspěšnějších českých youtuberů si můžete prohlédnout zde a dozvíte se, zda se v top desítce umístil i nějaký váš oblíbený youtuber.